Contact
nailsbynoir@gmail.com
Blog Archive
- 2014 (1)
- 2013 (55)
- 2012 (11)
- 2011 (100)
-
2010
(68)
- December(10)
- November(17)
-
October(18)
- Hologrönt med Nubar Reclaim
- Gillar du choklad?
- IsaDora Grape Jam överraskar
- En kärlekshistoria
- Vinn snygga lack från Nubar
- Orly Galaxy Girl är kusligt läcker
- Smart men osmart
- Misa Like It Like That: Veckans Vill-ha
- Skogsmetallic med Zoya Edyta
- Bra webshop för nagellack
- En egen Sunshine Award
- Mavala Pink Diamond
- Höstromantik med Nubar Vaso
- Bottennappet Nivea Calcium Power
- Nubar Arencia och lite irritation
- Efterlysning! Depends gröna dip-in sökes
- Höstnaglar i blom
- Venetian Glass i brevlådan
- September(16)
- August(7)
Annika
Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Powered by Blogger.
Tuesday, 5 October 2010
Nubar Arencia och lite irritation
Igår var det dags att ta bort höstlackningen med Nubar Arencia, och det var ju inte det lättaste visade det sig. Den var underbar att lacka med, vacker färg, men ack så besvärlig att få bort.
Jag kallade det tidigare för skimmerlack, men det är nog snarare ett glitterlack. Jag fick plocka fram en remover i modell starkare och efter dubbelt så lång tid och dubbelt så många bomullstussar senare, med ett antal fula ord på vägen och lite lätt våld var naglarna nästan rena. Problemet var att jag då istället hade orange glitter nästan överallt, på fingrar, i nagelband och lite varstans.
Idag är naglarna lite slitna, det blir en mellandag med olja. Lagom till min vilodag tipsade Nageldraken om en bra nagelolja, den ska jag skriva upp på önskelistan.
//Annika
Jag kallade det tidigare för skimmerlack, men det är nog snarare ett glitterlack. Jag fick plocka fram en remover i modell starkare och efter dubbelt så lång tid och dubbelt så många bomullstussar senare, med ett antal fula ord på vägen och lite lätt våld var naglarna nästan rena. Problemet var att jag då istället hade orange glitter nästan överallt, på fingrar, i nagelband och lite varstans.
Idag är naglarna lite slitna, det blir en mellandag med olja. Lagom till min vilodag tipsade Nageldraken om en bra nagelolja, den ska jag skriva upp på önskelistan.
//Annika
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Not swedish?
See the english summary below each post.
Top 5 senaste veckan
-
Plötslig insåg jag att gradienten jag gjorde i förra inlägget var som upplagd för att förvandlas till en landskapsmålning, himlen och g...
-
Det ramlade precis in info om Models Owns kommande texturkollektion The Velvet Goth Collection i inboxen. The Velvet Goth Collection be...
-
Jag fick en läsarfråga förra veckan från Jenny (superskoj med frågor från er läsare, så gärna fler sådana) ang hur man kan undvika att få b...
-
Efter att radikalt ha förändrat tillvaron under hösten kände jag att det var dags även här på bloggen. Hösten har resulterat i ny stad, nytt...
-
All you new followers to this blog, come visit and follow my new blog instead: Alpha Amore. A while ago I announced that I'm putti...
Blog Archive
-
▼
2010
(68)
-
▼
October
(18)
- Hologrönt med Nubar Reclaim
- Gillar du choklad?
- IsaDora Grape Jam överraskar
- En kärlekshistoria
- Vinn snygga lack från Nubar
- Orly Galaxy Girl är kusligt läcker
- Smart men osmart
- Misa Like It Like That: Veckans Vill-ha
- Skogsmetallic med Zoya Edyta
- Bra webshop för nagellack
- En egen Sunshine Award
- Mavala Pink Diamond
- Höstromantik med Nubar Vaso
- Bottennappet Nivea Calcium Power
- Nubar Arencia och lite irritation
- Efterlysning! Depends gröna dip-in sökes
- Höstnaglar i blom
- Venetian Glass i brevlådan
-
▼
October
(18)
Labels
Aqua
(1)
Armband
(1)
Black
(2)
Blått
(10)
Blue
(9)
Borttagning
(3)
Bottennapp
(1)
Bourjois
(1)
Brown
(1)
Brunt
(4)
Cerice
(2)
Chanel
(8)
China Glaze
(17)
Color Club
(3)
Comparison
(2)
Coral
(1)
Crack
(2)
Creme
(6)
Depend
(11)
Duochrome
(4)
Essie
(3)
Flowers
(1)
Franken
(1)
Fransk manikyr
(7)
French manicure
(3)
Give-away
(1)
Glitter
(11)
Gold
(1)
Grå
(4)
Gradient
(1)
Green
(6)
Grönt
(14)
Guld
(4)
Gult
(2)
Halsband
(5)
Handvård
(1)
Hare
(2)
Haul
(1)
HM
(1)
Holo
(3)
Holografiskt
(2)
How to
(1)
Illamasqua
(1)
IsaDora
(15)
Kicks
(1)
Kleancolor
(8)
Kollektion
(1)
Konad
(8)
Korall
(2)
Lacka rätt
(1)
Leverans
(1)
Lila
(6)
Magenta
(2)
Mavala
(2)
MaxFactor
(2)
Metallic
(2)
Miljövänligt
(2)
Misa
(7)
Models Own
(4)
My opinion
(1)
Nagelband
(1)
Nagellack
(2)
Nagelolja
(1)
Nagelvård
(4)
Nail art
(3)
Nail polish jewellery
(5)
Nail polish jewelry
(3)
Nailart
(3)
Nails by Noir
(1)
Necklace
(5)
News
(2)
Nfu Oh
(4)
Nivea Beauté
(1)
Nubar
(15)
Nyheter
(2)
OPI
(9)
Orange
(6)
Orly
(6)
Överlack
(1)
Photography
(1)
Pink
(5)
Polish Revolution
(1)
Purple
(6)
Red
(3)
Ring
(2)
Rosa
(7)
Rött
(6)
Ruffian
(1)
Silver
(6)
Smycken
(12)
Svart
(5)
Taupe
(2)
Texture
(1)
Tiopoängare
(3)
Tips
(4)
Topplista
(1)
Trender
(2)
Trends
(1)
Turquoise
(1)
Tutorials
(2)
Utsvävningar
(3)
Väsksmycke
(1)
Veckans favoriter
(1)
Veckans Vill-ha
(4)
Video
(2)
Vitt
(3)
Viva la DIva
(1)
Watermarble
(2)
Webshop
(8)
White
(2)
Yellow
(2)
Zoya
(18)
My Blog List
-
-
Spesifikasi Xiaomi Redmi Note 5A7 years ago
-
Höstnytt från Depend8 years ago
-
I’m as free as my hair9 years ago
-
-
-
WetNWild sugar coat9 years ago
-
Zig Zags....with Sinful Colors10 years ago
-
Kosmetik Spirulina cantik Bikin Jatuh Hati10 years ago
-
I’m moving!10 years ago
-
-
Det var länge sen.......11 years ago
-
In remembrance of Leelah Alcorn11 years ago
-
alizarine.se heart instagram11 years ago
-
Holopigment till salu!12 years ago
-
Find me on Instagram12 years ago
-
—>13 years ago
-
Vi flyttar!13 years ago
-
IsaDora - Marzipan13 years ago
-
Ball13 years ago
-
Blog Sale14 years ago
-
One Inch Nails flyttar!14 years ago
-
-
-
1 comments:
Super! Då kanske jag vågar mig på de andra glitterlacken från Venetian Glass. De ser lockande ut, men efter gårdagen är jag inte lika sugen.
Tack för tipset!
Kram//Annika
Post a Comment