Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Sunday 26 June 2011

Video Tutorial nr 1: Så gör du nagellackssmycken i glas

Hur gör man nagellackssmycken? Ja, det är det många som undrar just nu, så därför kommer här en liten beskrivning. Här visar jag hur man gör en ring och ett hängsmycke med hjälp av nagellack och glasprismor, även kallade cabuchoner.


Så här har ni min allra första videoblog!! :-) Detta blir del 1 i min skola i konsten att göra nagellackssmycken. Vi börjar med det enklaste. Att göra smycken av nagellack och cabuchoner är verkligen superenkelt, men väldigt effektfullt.

Detta behövs: Cabuchoner, ringstomme, stomme för hängsmycke, baslack, topplack och valfria roliga nagellack. Dessutom behöver du häftmassa och lim.

  
Steg 1: Fäst cabuchonerna upp och ned med häftmassa. Det tog mig en himla massa tappade och nedkladdade försök innan jag kom på den lilla detaljen.

Steg 2: Baslack

Steg 3: Valfritt lack

Steg 4: Topplack

Steg 5: Limma fast på stommen

Plötsligt har du ett unikt och vackert egengjort smycke. Kul va?!



Så vad tycks om min lilla video? Ris eller ros? Kanske vågar jag vara med själv på film en annan gång.

Jag lägger upp mina bästa tips på webshoppar för smyckestillbehör och glasprismor under fliken Favourite Webshops.


This is my very first videoblog, a tutorial in the art of making jewellery out of nail polish. Enjoy!

10 comments:

Cactus said...

Superbra ju! Det här var precis vad jag behöver! Tusen tack!

Sminkan said...

Länkar är alltid bra! Och bra att du gjorde en tutorial!

Chaosophia said...

Egentligen är det ju så enkelt att en tutorial inte behövs, men riktigt kul ändå! :D Länkarna måste jag däremot kolla upp på direkten för att se om jag hittar något intressant!

Pamsan said...

Nu blev jag verkligen inspirerad. Något att pyssla med på semestern kanske. :) Kul med tutorial dessutom.

Sara said...

Det är verkligten inspirerande, jag har trott att det skulle vara jätteknepigt och pilligt, men nu kanske även jag vågar testa!

Maria said...

lyckades inte hitta såna glasprismor på pagoni, skulle du kanske kunna skicka en direktlänk till kategorin där de finns? tyckte i övrigt att hela sidan var stökig.. :P

Samantha said...

Har precis hittat till din blogg ... och är glad att jag hittade den ... verkar annorlunda och rolig !
I vilken butik har du köpt de silverfärgad hängena ??

Unknown said...

Maria: Glasprismorna här har jag köpt på Smyckestillbehör. Du har en direktlänk till sidan uppe under fliken "Favourite Webshops". Under kategorin Pärlor och Cabochoner, Kameer hittar du dem längst ner.

Pagoni använder jag mest för andra tillbehör som kedjor, lås mm.

Samantha: Tack, vilken trevlig kommentar! :-)

Silverhängena kommer från Smyckestillbehör, se svaret till Maria ovan. Leta under Smyckesdelar, Stommar & Basdelar, Settings...

Lycka till med pysslandet!!

Lillasyster said...

Jag var tvungen att gå in och titta, och här är den nog, min manikyr - på ett smycke! Härligt! Jag kallar den Fade :)

MK said...

There's a free program I use called VirtualDub that will remove unwanted background audio from avi movies, helpful for when your kid is talking while you're shooting, as my kid did. Ir's not hard to use either. http://www.virtualdub.org/

The tips page on my blog has a link for extra instructions if needed.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels