Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Thursday 30 September 2010

Röd rösti på naglarna någon?

Idag highlightade Aftonbladet OPIs "Just a little Rösti at this" ur höstkollektionen Swiss Collection i ett modereportage. Det är ett lack med en härlig mörkröd nyans, men kanske inte helt unik i sitt slag. Jag är lite tveksam till namnet också. Rösti är ju en potatisrätt, så att döpa ett nagellack efter mat känns för mig lite märkligt. Mat och smink är två härliga saker, men som iallafall jag gärna skiljer åt. Eller vill du ha lite rösti på naglarna kanske?

Men jag gillar röda lack och därför gick jag hem och grävde i lacksamlingen. Den är inte så stor (än), men det här är mina röda lack jag har i dagsläget. Flera av dem är skrämmande lika i nyansen.

Från vänster: China Glaze Foxy, IsaDora nr 25 Tuscany Red, IsaDora nr 179 Winter Rose, IsaDora nr 190 Midnight Red, IsaDora nr 645 Deep Burgundy, Mavala nr 33 Las Vegas och Maybelline nr 77 Red Seduction

Det nyaste i samlingen är China Glazes Foxy, de övriga är mer eller mindre gamla lack. Något som var intressant att notera var att Foxy är ganska lik IsaDoras lack nr 25, Tuscany Red, ett lack som är gammalt som gatan. Titta här.


China Glaze Foxy och IsaDora Tuscany Red

Foxy kanske är något brunare i tonen. Jag tror jag måste göra en jämförelse av dessa senare. Det var också lite lustigt (eller onödigt?) att inse att jag har tre olika IsaDora-lack som nästan ser identiska ut, bara lite skillnad i nyansen. Midnight Red är lite mer vinröd, och Winter Rose har lite mer gråskala i sig. Skulle vara kul att kolla närmare på detta gäng också senare. Mavalas nr 33, Las Vegas, skiljde sig inte heller så mycket från IsaDororna.


Fr. v: IsaDora nr 179 Winter Rose, IsaDora nr 190 Midnight Red, IsaDora nr 645 Deep Burgundy, Mavala nr 33 Las Vegas

Sist i samlingen ett mer klarrött lack från Maybelline, nr 77, Red Seduction. Ganska gammalt och tråkigt enligt mig. Har faktiskt aldrig testat det och kan inte riktigt minnas hur det hamnat i samlingen.

Jag tror att Foxy är min favorit av dessa, den röda röstin kommer jag låta bli.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels