Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Tuesday 14 September 2010

Volvo Nagellack

Jo, du läste faktiskt rätt!

Tro det eller ej, men Volvo har precis lanserat sin nagelkollektion. Det är en kollektion som består av tre lack, tre olika nyanser som deras nya modell Volvo S60 precis lanserats i. Färgerna som släpps är Ember Black, Vibrant Copper och Cosmic White. Lacken är ett tillbehör som är tänkt att attrahera de kvinnliga bilköparna. Så att man kan matcha naglarna med sin nyköpta bil. Smart eller bara löjligt? Vad tycker du?

Det lustiga i det hela är att jag och min make senaste veckorna kollat runt på bilar för att eventuellt byta till något större. Och för mig är det viktigt att det är en snygg färg, och de flesta bilar finns ju i såå tråkiga nyanser. Det kan vara fem typer av grått, och någon blaskig annan färg som alternativ. Varför kan inte bilindustrin lära av nagellacksindustrin där det finns så ofantligt många snygga metallicfärger har jag tänkt flera gånger. Tänk en bil i duochrome lack som skiftar i solen. WOW!

Så kommer då Volvo med sin nagelkollektion. Ska man skratta eller gråta? Ett svart, ett vitt och ett kopparfärgat lack. Inte direkt något nytt under solen. Jag tror inte det kommer bli någon hit. Kunde de inte lanserat någon roligare färg när de ändå slog på stort och gjorde en egen lackkollektion?

Men jag är nästan lite sugen på att beställa ändå, känns som en raritet att ha i samlingen. Ett paket med alla tre lacken kostar 148,80 på Volvos hemsida.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels