Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Sunday 5 September 2010

Blyertsnaglar

Häromdagen såg jag en artikel på Aftonbladet där de visade ett ursnyggt lack från Depend, Mocca hette det. Ha-begäret kom krypande så igår var jag runt på stan och letade. Men till min stora besvikelse fanns inte den senaste höstkollektionen i någon butik. Det är det som är nackdelen med att bo i en mindre stad. Nagellackstrender och de senaste kollektionerna är det ingen här som fattat att man ska ta hem. Trist! Tur det finns webshoppar.

Men jag hittade ändå ett lack som jag var tvungen att testa. Och billigt var det, bara 25 kr. Jag har använt många av Depends nagelprodukter förut, men aldrig köpt ett lack faktiskt, det här var premiär.

Lacket är ett blygrått metalliclack, Depends nr 194.



Jag var inte helt nöjd med lackandet. Flaskan är så smal att den blir instabil, varje gång man doppar penseln och drar av den mot kanten håller flaskan på att tippa. Det var också en väldigt lång och smal pensel som var svår att lacka med. Man fick lacka många drag på varje nagel, vilket gjorde det svårt att få en snygg kant mot nagelroten. Däremot täckte lacket på bara ett lager.



Färgen gillar jag verkligen! Den känns lite rockig och cool, men samtidigt elegant. Skitsnygg! Precis min stil, pastellfärgade lack har aldrig varit min grej.

Betyg:
Färgen: 4/5
Egenskaper: 2/5
Totalt: 6/10



Det här lacket kommer jag definitivt använda igen, men totalbetyget blir relativt lågt pga flaskan och penseln.

//Annika

1 comments:

Annie said...

Snyggt!!!

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels