Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Friday 10 September 2010

China Glaze Swing Baby

Idag har jag legat hemma i soffan hela dagen. För två dagar sedan råkade jag på en rejäl höstförkylning, så igår låg jag helt däckad i soffan. Tårkigt, framförallt som det bara är skräp på tv under dagtid.

Idag är jag fortfarande hängig, men lite bättre, så mellan filmstunderna i soffan passade jag på att lacka om naglarna för att pigga upp mig själv lite.

Idag testade jag ett av de nya Vintage Vixen-lacken, nämligen Swing Baby.



Lacket är vackert guldbeigefärgat i grunden, med en mängd små glitterpartiklar i guld, brunt och silver. Ett effektfullt, men ändå diskret lack. Själv föredrar jag lack med lite mer färg, jag gillar inte när helhetsintrycket blir för blekt. Men för den som vill ha snygga naglar, men som ändå inte drar för mycket uppmärksamhet till sig är det ett fint lack.



Formulan var något lös, på bilderna har jag målat två lager, men det är på gränsen att behöva ännu ett för ett heltäckande resultat. Det var också relativt lång torktid så det drar också ner betyget. Jag var inte helt förtjust i penseln heller. Den är lång och smal, vilket gör att man får dra många drag per nagel, så det var lite jobb att få ytan och kanterna snygga.

Betyg
Färg: 3/5
Egenskaper: 3/5
Totalt: 6/10



Ett snyggt lack, men ingen ny favorit.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels