Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Thursday 16 September 2010

China Glaze Hey Doll

Idag var det dags att lacka om naglarna. Förra veckan la jag på China Glaze Swing Baby, och jag var då inte helt nöjd med formulan. Men jag måste ge den ett erkännande nu. Titta på den här bilden.


Nu har jag haft Swing Baby i 6 dagar, och ytan ser helt nylackad ut. Inte en repa, och det helt utan överlack. Jag lade ett lager underlack och två lager Swing Baby och sedan har jag inte underhållit ytan alls. Med många andra lack brukar man behöva lägga överlack, kanske ett par gånger på en vecka. Men inte med detta lack. Superbra!

Men idag var det dags att byta. Jag kände för något mer färgglatt, och valde att prova China Glaze Hey Doll. Det är ett skimmerlack i dov brunrosa ton, men en mängd glitterpartiklar i en svårbestämd färg. Lite multifärgat glitter, nästan regnbågsaktigt tycker jag.




Den här färgen gillar jag verkligen. Snygg och elegant, lite lyxig, men ganska diskret ändå. Jag är fortfarande inte helt vän med penseln och formulan, den är lite rinnig och tunn, med en smal, lite sladdrig pensel. Den kombinationen gör att det blir ganska arbetssamt att lacka och kräver en del koncentration för att få det snyggt. Men jag höjer betyget på egenskaper ett snäpp på grund av den fantastiska hållbarheten på China Glazes lack.





På dessa bilder har jag två lager Hey Doll, samt underlack. Bilderna blev lite mörka, på mitt tidigare inlägg om China Glaze Vintage Vixen ser man färgen hur den ser ut i dagsljus.

Betyg
Färg: 5/5
Egenskaper: 4/5
Totalt: 9/10

En ny favorit som definitivt kommer återkomma på mina naglar.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels