Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Thursday 7 October 2010

Bottennappet Nivea Calcium Power

Efter senaste färgexplosionen tyckte jag att det var dags för något betydligt mer diskret. Jag ville ha ett ljust lack, men tyvärr så innehåller min samling väldigt få sådana eftersom jag har en förkärlek till allt som drar åt det mörka hållet istället.

Det enda som fanns att tillgå var ett lack från Nivea Beauté och deras Calcium Power-kollektion. Nyansen heter nr 13 Pearly White. Och pärlvitt är det verkligen i flaskan, ser riktigt fint ut.



Jag har lite hatkärlek till denna typ av nyanser på lack. Ofta ser de väldigt fina ut i flaskan, men blir en stor besvikelse på mina händer. Detta var inget undantag.

Formulan var otroligt vattnig, jag fick skrapa av penseln flera gånger och ändå svämmade det över på nageln. Det blev också väldigt markanta penseldrag i ytan, och försökte jag arbeta bort dessa blev det bubblor istället. Som pricken över i:et torkade det otroligt långsamt och flera timmar senare var ytan fortfarande mjuk.




Färgen passar mig inte alls. Till och med min käre make som annars är väldigt tålmodig med mina lackexperiment reagerade och ansåg att det "påminde om en gammal tant med vitt hår."

Betyg:
Färg: 1/5
Egenskaper: 1/5
Totalt: 2/10

Nej, usch. Detta blev ett bottennapp som snabbt åkte av senare på kvällen.

//Annika

2 comments:

Kerstin said...

Usch vad trist att det var så kasst =(

Nailtastic said...

Sådana där nyanser är svåra. De känns ofta lite 80-tal, på fel sätt liksom.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels