Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Sunday 10 October 2010

Mavala Pink Diamond

I dagens höststorm råkade jag blåsa ner mot stan en sväng, och då går det ju inte att komma hem utan något nytt roligt lack till samlingen. Idag gjorde jag också samtidigt en god gärning (så behöver man inte ha dåligt samvete för att man shoppar bort pengar) och köpte ett lack ur Mavalas rosa kollektion som säljs nu under oktober till förmån för Cancerfonden och bröstcancerforskning. Dagens fångst blev nr 215 Pink Diamond, ett glitterlack med rosa och silvrigt glitter i en klar bas.

Skoj att testa tänkte jag och gick hem och lade det över Nubar Vaso som fortfarande sitter på naglarna. Glittret syns inte så mycket då det nästan går i samma ton som Vaso, men det blev en lite mer blingad effekt av det hela.





Formulan var helt okej, något glest med glitter så jag målade två varv för att det skulle synas. Jag tycker dock att lacket luktar starkare än många andra jag använt på slutet.

Resultatet blev lite småkul, men detta är inte alls min stil. Pastell och glitter kan vara fint, men är absolut inte jag, så detta åker av ikväll.


Betyg:
Färg: 2/5
Egenskaper: 3/5
Totalt: 5/10

Men det är ju iallafall roligt att testa något nytt, och nu gick ju några kronor extra till bröstcancerforskningen idag.

//Annika

5 comments:

Sarah said...

Jag stod också och tittade på det. Men det blev aldrig mer än så.

Unknown said...

Förstår dig, men det var kul att testa. Men rosa glitter, nja, det kommer nog bli ganska bortglömt i min lacksamling framöver.

Nailtastic said...

Hej hej! Du har fått en sunshine award av mig!

Unknown said...

Åh, stort tack!! Vad roligt!!! :-)

Sarah said...

Fast om du tänker glömma bort det har jag inget emot att komma ihåg det åt dig. ^^ Det är ju fint, bara inte så fantastiskt unikt kanske.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels