Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Saturday 25 June 2011

Midsommarmanikyr

Midsommar är lika med blommor, därför var jag ju såklart tvungen att göra en blommig manikyr igår. Dessutom har jag snöat in lite på det här med franska manikyrer. Jag tycker det är så snyggt med en färgad fransk, men med lite dekor. Det blir liksom på samma gång en naturlig look men ändå färgrikt och dekorativt. Jag gillar!!

Så igår pysslade jag lite med naglarna och här är resultatet:




 
Det blev en hel palett av lack som användes. Depends gula nr 210 för den franska kanten och det lila nr 222, det blå nr 221 och det frostigt gröna 225 för blommorna. Jag använde konadplatta m57 för blomdekoren, duttade i lite silver i  mitten på blommorna och toppade allt med Seche Vite.

Som grund för alltihop använde jag Depends Beauty Lack. En helt fantastisk och underskattad produkt som verkligen fräschar till trötta naglar och ger en snygg yta, men som ändå ser naturlig ut. Perfekt till fransk manikyr tycker jag. Nudelack ser ofta så konstgjorda ut. Med Depends Beauty Lack får du en naturlig men snygg nagel där hudens skiftande färgnyanser syns igenom.



Yesterday it was Midsummers Eve her in Sweden. Of course I had to celebrate with a flowery manicure, so this was what I came up with.

I used the yellow Depend 210 for the french tip, Depend 221, 222 and 225 for the flowers, witch I made with konad plate m57. As a base I used Depend Beauty Lack, a terrific product if your nails are a bit tired. It brings the shimmer and glow back to your nails, but still gives a natural and healthy look without looking too artificial. A great product!

2 comments:

Annie said...

Supertjusigt!

sandra said...

Kul att fler än jag gillar depends beautylack! :) har dock inte provat det till fransk manikyr men det ska jag göra nu :D

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels