Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Friday 10 June 2011

Blått namnhalsband

En släkting till mig fyllde 16 år förra veckan, så jag var ju bara tvungen att göra ett fint halsband till henne. Hon älskar blått och bor vid havet i Frankrike så färgvalet var givet.

Jag gjorde en marmorering av tre olika blå lack med silverglitter och grönskiftande skimmer i, OPI Yodel Me on My Cell, Mavala Deep Blue och Depend 221. Till detta lade jag lite silverdekoration i form av ett par trollsländor och en blomma. Som pricken över i:et gjöt jag in hennes namn i 3D också för lite extra personlig touch.





Voila! Ett fint smycke till en fin tjej.


I made this necklace for my niece for her 16th birthday the other week. I used three different shades of blue, OPI Yodel Me on My Cell, Mavala Deep Blue and Depend 221. Afterwards I decorated with small dragonflies in silver and a cute flower. Finally, I founded her name in the piece for a nice 3D effect ( which doesn't really show in the pictures).

7 comments:

Cactus said...

Wow, superfint!

Marm74 said...

Wow vad fint! Hur gör du dessa?

Sminkan said...

Vad fint! Jag älskar trollsländorna!

Unknown said...

Sminkan: Ja, jag tycker också väldigt mycket om trollsländorna. De är jättesöta.

Marm74: Tack! :-) Jag har provat mig fram med diverse material och tekniker en längre tid och börjat hitta "min stil" i hantverket. Och mina bästa hemligheter tänker jag behålla för mig själv... ;-)

Men för alla er som blir inspirerade och vill prova rekommenderar jag att surfa runt på nätet. Det finns hur mycket roligt material som helst där ute att jobba med. Det är bara fantasin som sätter gränser. Lycka till!

Annie said...

Men så underbart fint!

Sara said...

Åh, så fint, va duktig du är!

MK said...

I really like this one too, swirled perfectly.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels