Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Wednesday 25 August 2010

Dags för borttagning

Idag hade jag en liten olycka med en ostkniv. Min man är från Frankrike, så det blir ofta lite ost som efterrätt efter middagen. Men idag när jag skulle skära en bit så plötsligt, pang sa det, och kniven gick av på mitten. Mellan handtaget och bladet. Själv satt jag snopet kvar med en halv kniv i handen, och en skadad tumnagel. Så min rosa manikyr med IsaDoras Icy Purple var plötsligt inte så snygg längre.

Så fram med borttagningen. Jag älskar snygga naglar, men trasigt nagellack är bland det fulaste jag vet. Senaste tiden har jag använt den här, Depends Nagellackremover, den gröna miljövänliga.



Den är riktigt bra tycker jag. Mild mot naglarna och luktar inte så farligt mycket, och inget aceton i. Naglarna brukar må riktigt bra efter en borttagning med den.

Så nu ser mina naglar ut så här:




Det här är mina naturella naglar. Jag tror att de ska få lite vila och omvårdnad någon dag nu innan jag lägger ett nytt lack. Jag tycker om att låta mina naglar "andas" och vila lite emellanåt.

Efter en borttagning och mellan lackningarna mår naglarna bra av lite nagelolja för att återfå fukt och näring. Det här är Depends Myrraolja. Den är toppenbra tycker jag. Billig, luktar fräscht av citrus och tränger in i naglarna och stärker mellan skikten så att nageln inte flisar sig så lätt. Ofta smörjer jag in naglarna precis innan läggdags så får oljan verka ordentligt över natten.



//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels