Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Sunday 22 August 2010

Bröllopsnaglar

Igår var jag på min kusin Ms bröllop. En fantastiskt härlig och rolig tillställning, som varade till långt in på natten, och även fortsatte idag med gemensam lunch. Min kusin har alltid betytt mycket för mig och jag är så lycklig över att fått dela denna helg med henne. Det är alltid så roligt att se alla lyckliga människor på ett bröllop.

Dagen till ära blev det dessa naglar. Målade i IsaDoras Icy Purple, nr 629, med wide brush. Detta är en färg som jag alltid haft svårt att bestämma mig för om jag gillar eller inte. Den är skimrande rosalila, nästan lite metallic. En ganska uppseendeväckande färg som jag till vardags känner är lite för mycket, men som är läcker vid ett festligare tillfälle.



Orsaken till att valet föll på detta lack var att min man hittat en fluga i exakt den här färgen. Så då matchade vi varandra, jag hittade också ett halsband i silver och en liknande rosa färg. Det är alltid kul att färgmatcha tycker jag.



För att få det lite festligare blingade jag naglarna med lite 3D-stickers. Himla enkelt, men stor effekt. Dessa stjärnor är från Kiss, och inhandlade på Kicks.



Just den stora stjärnan var lite svår att få på. Formen gjorde att den släppte i kanterna, så fort jag petade ner ena sidan släppte den andra. Irriterande och blev lite kladdigt med överlacket innan jag lyckades få dem att sitta.

Men jag gillade resultatet.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels