Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Tuesday 31 August 2010

Fransk manikyr

Idag har jag gjort en snabb fransk manikyr. Efter förra veckans färgfest ville jag ha något lite mer dämpat, och en snygg fransk manikyr funkar ju alltid. Diskret, men väldigt snyggt.

Vanligen används en hudfärgad eller ljust rosa basfärg, men jag brukar istället använda Depends Beauty Lack. Det ger en mer naturlig look. Naglar har ju i sig själva en färgskala från ljust blålila närmast nagelroten och sedan skiftningar i nyanser ut mot spetsen. Beauty lacket är en toppenbra produkt tycker jag. Den jämnar ut ojämnheter i naglarna, har en svag nyans av lila som döljer missfärgningar perfekt. Resultatet blir en väldigt snygg och naturlig nagel. Formulan har också en skyddande effekt, så är du bara ute efter att vara rädd om dina naturliga naglar så skyddar den perfekt mot uttorkning och mekanisk påverkan.

Men jag brukar som sagt använda den som bas i min franska manikyr. Igår la jag två lager beauty lack. Idag gjorde jag sedan en snabb fix av de vita topparna. För att få en jämn kant så är det enkelt att använda mallar som klistras på. Längst ut målade jag sedan Depends vita lack, nr 32.

Detta lack avråder jag dock ifrån. Det är lite kladdigt att måla med. Täcker ganska dåligt, och brukar flagna snabbt. Så jag ska nog leta upp ett bättre vitt lack framöver. Efter två vita lager lade jag sedan ett lager topplack, Mavalas Top Coat Fixator. Ett billigt och hyfsat överlack.



JAg blev inte helt nöjd med resultatet, det vita lacket kladdade lite, och jag klantade mig en del också innan det torkat ordentligt. Men resultatet blev ändå godkänt och får hänga med någon dag tills jag är sugen på en ny färg.



En annan gång tänkte jag visa en hel steg-för-steg-beskrivning, men det blir en annan kväll.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels