Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Friday 20 August 2010

Fila, fila, fila dina naglar!

Jag tänkte börja från grunden, det här med att fila sina naglar.

Måste man det, kan man inte bara klippa? Svaret är nej. I många år har jag också varit lite anti mot det här med att fila naglarna. Jag förstod inte riktigt vitsen. Att klippa går ju mycket fortare, och man kan ju ändå avsluta med filen för att snygga till kanten. Men under de år jag gjorde på detta sätt så slutade det ändå alltid med fula, ojämna naglar. När de blivit en viss längd gick de av, och jag var tvungen att kapa allihop för att få en jämn längd på naglarna. Och jag tycker inte om korta naglar.

Så för ca ett år sedan gav jag det här med filandet en chans. Jag har inte rört en nagelsax sedan dess. Oavsett längd så filar jag. Det är lite omständigt, och tar lite tid, men det är så värt det.

Nu har jag alltid lagom långa naglar, i samma längd på alla fingrar. De går inte av, utan jag filar dem till den längd jag vill ha när de blir för långa. Och mycket starkare har de blivit på köpet.

Så mitt tips är: Släng nagelsaxen, börja fila, alltid!

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels