Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Wednesday 27 April 2011

Försenad till blåkulla

Minns ni serien Huset fullt som gick någon gång på 80/90-talet? Den där systrarna Olsen spelade gulliga lilla Michelle? Visst var det den?

Hursomhelst, huset fullt var verkligen vad man kan kalla årets upplaga av påsk i min familj. Hela tjocka släkten var samlad, alla från min 86-åriga mormor till minsta knatten på 3 månader. Härligt och skojjigt, och så mycket bloggande blev det ju inte.

Så här kommer min påskmanikyr något försenad, istället för gult körde jag tema blåkulla med Depend nr 221.



 
Färgen tycker jag är helt okej, ganska snygg ljusblå med silverskimmer, men inget jag vill bära speciellt många dagar i sträck. En godkänd trea blir det. Påminner om Zoya Jo, men Jo gillade jag nog mer än detta.



Formulan på Depends lack har jag däremot lite svårare för. Just de här pastelliga lacken med lite silverskimmer, så som 210, 222 och detta, har en tjock konsistens som jag inte blir klok på. De täcker nästan på ett lager och första lagret går bra att måla. Men sedan tycker jag alltid att ytan blir sämre efter två lager, liksom lite för tjockt och därmed lite ojämnt. Knepigt...

Färg: 3/5. Snyggt, men känns lite minttuggumi.
Formula: 2/5. Lite föör gräddig för min smak.


This is my easter manicure, I chose a blue theme instead of a yellow one. Depend #221 is a pale blue with a slight shimmer in silver. Beautiful, but not that exciting. I give the color 3 points and the formula 2 points.

I'm not really friend with the formula of Depends polishes, escpecially the pastell ones. It is too creamy for my taste, covers nearly in one coat, but two coats is a bit too thick. Tricky!

2 comments:

Nailtastic said...

Jag gillar detta, har inte så många lack i just den nyansen faktiskt. Silverskimret gör det lite extra snyggt.

Olivia said...

Tycker färgen är riktigt snyggt.
Oh haha brukada kolla på Fullt Hus, var riktigt roligt. :)

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels