Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Saturday 16 April 2011

Jo men visst

Våren har äntligen kommit hit till de norra regionerna och det måste ju firas med ett vårligt lack. Tyvärr har jag inte så många ljusa lack i min samling ( måste nog genast åtgärda den saken...) men jag hittade iallafall ett ljusblått. Det här är Zoya Jo.


Jag har tidigare inte varit speciellt förtjust i ljusa lack (det är anledningen till att min blogg heter som den gör) men jag måste nog ändra uppfattning nu. Det här lacket tycker jag var alldeles förträffligt. Jag gillar verkligen den blå nyansen. Den är inte för pastellig, men ändå ganska ljus, och med ett diskret silverskimmer. Så snyggt!



Färg: 4/5. En perfekt nyans av blått enligt mig.
Formula: 4/5. Härlig att måla med, men något för smal pensel.

Efter att ha inventerat min Helmer insåg jag att att vårlacken lyser med sin frånvaro. Vilken tur då att jag häromdagen såg de underbara lacken i Zoyas vårkollektion Intimate hos Pamsan häromdagen. Dessa ska jag ta och beställa nu.


It's finally spring here in the northern parts of Sweden and I have to celebrate with a light polish. But after a quick look at my collection I realise that I almost only have dark colors. But I found this, it's Zoya Jo.

I love this blue color, it's light but not too light, and it has a subtle shimmer in silver. A perfect blue! And the formula is great, but I think the brush is a bit too thin for my taste.

The other day I saw the Zoya spring collection Intimate at Pamsan, and the whole collection looks beautiful. I have to order it right now.

3 comments:

Nailtastic said...

Det ser superfint ut. Den blå färgen får mig att tänka på sköljmedel. :-)

Unknown said...

Haha! Men nej, nu tänker jag ju bara på mormors sköljmedel med doft "Havsbris"... Du har helt rätt. :-P

Sminkan said...

Jo är söt! Intimate var en trevlig kollektion, tycker jag. Några av dem kommer bli favoriter, Gemma, Dove och Marley älskade jag. Sen är jag en inbiten Zoya-älskare. Det är lite lustigt men Zoya verkar vara ett älska eller hata-märke. :D

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels