Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Thursday 14 March 2013

Hare Polish, Spring 2013 - The Last Queen of France


Pssst... Har ni sett att vårkollektionen från Hare Polish släpptes på Llarowe bland annat häromdagen?

Kollektionen heter the Last Queen of France och är inspirerad av tonårsdrottningen Marie-Antoinette. Hon blev Frankrikes sista drottning och slutade sitt liv i giljotinen under franska revolutionen.

Legenden säger att hon tyckte folket skulle äta kakor då det klagades över brist på bröd och svält, och att hon även bad sin bödel om ursäkt innan avrättningen för att hon klev på hans tå. Jag var aldrig någon fan av historia i skolan, men just dessa saker har fastnat.

Pictures of the Hare Polish spring 2013 collection, The Last Queen of France, Let Them Eat...What?, Rococo Grandeur, Party Palace, Return to Nature, Hooky at the Hamlet,blog, nail polish, blogg nagellack
Jelly: Let Them Eat...What?, Rococo Grandeur, Party Palace, Return to Nature & Hooky at the Hamlet



Pictures of the Hare Polish spring 2013 collection, The Last Queen of France, Let Them Eat...What?, Rococo Grandeur, Party Palace, Return to Nature, Hooky at the Hamlet,blog, nail polish, blogg nagellack
Glitter top coats: Married to the Monarchy, Dauphine of Decadence, The Teen Queen, What I Wore to the Revolution & Own Your Opulence

Kollektionen består av fem glitterlack i klar bas som kan användas för layering. De övriga fem är jellylack med glitter i. 

Dauphine of Decadence och Own Your Opulence är på väg hem till mig, men jag ångrar mig lite att jag inte klickade hem fler. Jag är väldigt sugen på Rococo Grandeur, men den var tyvärr redan slut när jag beställde.

Kommer du skaffa några nya Hare?

Bilder från Hare Polish hemsida 

English
Hey, don't miss the new spring 2013 collection The Last Queen of France from Hare Polish. They are now available at Llarowe.

The collection consists of 5 glitter top coats and 5 jelly polishes, all inspired by the french teen queen Marie-Antoinette. My favourites are Dauphine of Decadence, Own your Opulence and Rococo Grandeur. Which ones are yours?

Pictures borrowed from the Hare Polish web page


 

3 comments:

Unknown said...

oj så mkt snyggt......alla skulle gärna få bo hos mig ;)

Marias Nail Art said...

I love those cute bottles - and the polishes are really pretty!

Ann-Sofie/Colour it said...

Åh så underbara lack, skulle verkligen vilja köpa några, men jag får ligga långt nu ett tag.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels