Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Wednesday 17 August 2011

Kleancolor Metallic White


Det här är något så ovanligt som ett snyggt vitt nagellack! Det har aldrig hänt mig förut. Vitt brukar mest se ut som Tipex, eller vara hopplöst skirt. Det här har ingen av de egenskaperna.

Det här lacket trodde jag inte alls på, det råkade bara hänga med då jag hittade hela Metallic-kollektionen billigt på E-bay. Men när jag packade upp flaskorna igår var det detta som såg mest intressant ut. Det är vitt i basen med en himla massafinkornigt glitter. Det lyckas vara blingigt men ändå diskret på naglarna, och det är en kombo jag gillar.



Applicering
Jag blir dock inte riktigt klok på formulan. Lätt att lacka med, men aningens skirt. På bilderna har jag två lager, och det är nästan opakt. Jag tippar på att ett lager räcker med ett nude-lack under. Torktiden är lite sådär, men med Nubar Diamont gick det hyfsat snabbt.


Betyg
Färg: 4/5. Mitt första vita jag gillar, inte dumt alls.
Formula: 2/5. Helt OK, men torkar aningens segt, och innehåller tyvärr kamfer...


This is unusual! It's a white nail polish which I actually like. Kleancolor Metallic White is a sparkling but sophisticated white. I recommend to use a nude polish underneath. I did not, and it is not really opaque when using two layers.


The application went smoothly, but the drying time was a bit too long...


2 comments:

Nailtastic said...

Det ser fint ut på dig, men jag skulle förmodligen ogilla det på mina egna naglar. Är jäkligt picky när det gäller vita skimmerlack...

Ida Pie said...

Undrar om den är lik Orly - winter wonderland...

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels