Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Friday 19 August 2011

Kleancolor watermarble


Det här är min första watermarble någonsin! Eller vattenmarmorering kanske man borde kalla det för på svenska. Efter att ha sett helt fantastiska marmoreringar hos Cactus så kände jag att det var dags för ett försök. Så jag plockade fram Kleancolor Metallic Aqua, Metallic Fuchsia och White och gjorde alltihop ovanpå manikyren med Metallic White som redan satt på fingrarna. Och resultatet blev godkänt tycker jag, vissa naglar blev jättesnygga, andra mindre snygga kan man väl säga.




Och man lär sig ju av sina misstag. Gårdagens lärdomar:

1. Kallt vatten är bättre än varmt.
2. Använd en tejp som inte klistrar fast för mycket på fingrarna.
3. Använd INTE Kleancolor Metallic White, det ville inte samarbeta alls.
4. Se till att ha täckt arbetsytan ordentligt, annars blir det inte så skoj.
5. Utrusta dig med rejält mycket remover, papper, bomullstussar och annat att städa upp kladdet med...
6. Se till att inte behöva springa och jaga en sex-månaders-bebis mitt i alltihop när du har nagellack och kladdig tejp lite överallt.

Hmm, ja det var nog allt.


English
This is my very first watermarble. I used Kleancolor Metallic Aqua, Metallic Fuchsia and some Metallic White over my Metallic White manicure. And I'm pretty satisfied with the result, at least for beeing my  first time. But the next time I will make sure not to have to chase my six month old son in the middle of everything, with sticky nail polish up to my elbows.


I hope you like it, I do.

Bisous!!
//Annika

4 comments:

Cactus said...

Snyggt! Men visst är det så att vissa naglar blir bättre än andra, jag lyckas aldrig få alla naglar som jag vill ha dem :p

Annie said...

Jag tycker att det var ett mycket bra första försök! Blev jättefint ju :)

Nailtastic said...

Jag tycker det ser jättebra ut! Jag kommer nog aldrig orka testa water marbling. Har kollat in tutorials, men mest tyckt det ser jobbigt ut. :-)

MK said...

Beautiful job, love the colors you chose.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels