Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Thursday 25 August 2011

Chanel Black Pearl


Det här är ett lack som betyder mycket för mig. Jag fick det nämligen i present av min underbare make när jag låg på BB då vår son fötts. Alla andra får blommor, jag får nagellack.  Han vet vad jag vill ha... :-)

Chanel Black Pearl ingick i vårkollektionen 2011. Precis som namnet säger är det ett mörkt pärlemorskimrande lack. Inomhus ser det inte så spännande ut, då påminner det mest om ett dammigt militärgrönt krämlack. Men i solljus visar det sitt rätta jag, ett djupt scarabé-färgat skimmer som drar både mot grönt, blått och silver. Väldigt vackert!


Egenskaper
Chanels lack kostar ca 240 kr i en välsorterad kosmetikabutik. Chanel lever på sin image när det gäller nagellack, de lever då inte på kvalitet tyvärr. Lacket är helt okej att applicera, täcker bra på två lager, men man får jobba för att inte få markanta penseldrag. Därefter chippar det redan efter en dag, trots bra kvalitet på under- och överlack.

Vill man ha ett kvalitetslack rekommenderar jag andra märken. Men om man däremot vill känna lite lyx och flärd för en dag, utan att för den skull köpa ett svindyrt märkesplagg för X antal tusen, kan detta vara grejjen.


English
Chanel Black Pearl was released with the 2011 spring collecion. I love the color, especially in the sunlight when it shows a pearly spectrum of green, blue and silver. Absolutely beautiful! However, indoors it looks like a boring military green creme polish.

But the quality of nail polish is not really what you wish for. You have to really work the brush not to get streaks in the polish. And even though I used high quality products as base and top coat it is chipping after one day.

But if you want to feel the air of expensive brands, but not buy a new bag for a fortune, this might be the thing for you.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels