Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Sunday 2 January 2011

Silvrigt nyårsglitter

Silver är en färg som jag alltid förknippat med nyårsafton, gärna i kombination med mörkblått. Jag kan inte riktigt förklara varför, men inget är så mycket nyårsafton för mig som silver och blått.

Eftersom jag hade ett otestat silverfärgat foillack, IsaDora Silver Sparkles, i min Helmer passade det ju utmärkt att plocka fram för nyårsmanikyren. Men för att göra det lite roligare lade jag till ett lager av Nubars jubileumslack "2010". Det är ett spännande layerlack i klar bas med glitterflakes som skiftar i regnbågens färger. Det antar lite olika färger beroende på vilket lack man lägger det över. Det är riktigt roligt att leka med.


Tyvärr lyckades jag inte riktigt fånga det färgade glittret på bilderna, men ni får hålla tillgodo iallafall. Jag kanske borde ha tagit ett ytterligare lager så hade det synts lite bättre...?




Gott nytt år allihop!!

//Annika


Français:

L'argent est une couleur que j'ai toujours associée à nouvelle ans, de préférence en combinaison avec le bleu foncé. Puisque j'avais un vernis à ongles argenté non testé, Isadora Silver Sparkles, ans mon Helmer, le nouvel an a été une excellente occasion de l'essayer. Mais pour le rendre plus fun, j'ai ajouté une couche de vernis Nubar "2010". Il s'agit d'un vernis passionant avec une base transparante avec des paillettes de couleurs arc en ciel. Il prends des couleurs différentes suivant le vernis appliqué par dessus. C'est vraiment amusant de jouer avec.

Malheureusement, on ne voit pas très bien les paillettes sur les images. J'aurais peut-être dû prendre une couche supplémentaire qui serait ressortie un peu mieux ...?

Bonne année!!

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels