Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Friday 5 November 2010

Little Drummer Boy är bara sådär...

China Glaze Little Drummer Boy är ett av lacken jag fått hem från deras julkollektion Tis the Season To Be Naughty and Nice. Det är lite av en besvikelse måste jag säga.

Min första besvikelse vara när jag såg flaskan. Det var inte alls den färg jag tänkt mig. Bilderna som visades när jag gjorde beställningen visade en intressant blå skimmernyans, inte pastellig, men inte heller mörk, utan ett duvblått mellanting mellan dessa, lite åt det petrolblå hållet. I flaskan ser det midnattsblått ut, nästan svart.


På naglarna händer heller inget nytt. Det är en snygg midnattsblå, men ganska trist. Inte unik på något sätt, en axelryckning bara.

Formulan var inte heller på topp. Rinning, och ett ständigt överflöd på naglarna. Betyget blev ännu sämre då jag efteråt ser att hela ytan är täckt av små, små luftbubblor. Trist!!

Betyg:
Färg: 3/5
Egenskaper: 2/5
Totalt: 5/10


För att korrigera slabbet testade jag en av mina nya removerpennor som jag hört ska vara så bra att fixa kanterna med. Ännu mer besvikelse...

Jag vet inte om jag har tummet mitt i handen, men kanterna blev om möjligt ännu mer ojämna. Dessutom rann färgen ner i nagelbanden så dessa blev fult missfärgade också. Nej usch!!

Removerpennan ska jag ge några chanser till, det kanske bara var nybörjarotur, men Little Drummer Boy får nog stå orörd i min Helmer framöver.

//Annika

1 comments:

Nailtastic said...

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut, även om jag själv nog kommer att hoppa detta. Synd att formulan inte var den bästa.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels