Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Tuesday 30 November 2010

Adventsmys med Mommy Kissing Santa

I söndags var det som bekant första advent. Dagen till ära pyntar alla grannar sina hus med ljusstakar och adventsstjärnor, jag adventspyntade naglarna. Där ser ni min prioritering...

Förutom lite mysig stämning hemma med glögg, lussebullar och pepparkakor så var vi iväg ett helt gäng på en härlig adventskonsert. Så därför tyckte jag att det behövdes en riktigt julig manikyr.

Fram ur min Helmer plockade jag Mommy Kissing Santa från årets julkollektion Tis the Season To Be Naughty and Nice från China Glaze. Detta är ett underbart julrött lack, med toner åt det gula hållet, som kanske inte känns helt unikt, men vad gör väl det? Den röda färgen har ett underbart djup och lätt skimmer, och jag blir bara så lycklig av den här färgen på naglarna.


Lika lycklig blev jag dock inte över formulan. Jag är inte riktigt vän med China Glazes lack, och detta var inget undantag. Lacket är väldigt rinnigt, trots att jag torkade av penseln noga flödar det lätt över och vissa naglar var ingen vacker syn direkt efteråt. Tur att man kan korrigera de största missödena i efterhand. Lacket täckte dock på två ganska tjocka lager. Penseln tycker jag dessutom är aningen för lång och smal, högsta koncentration krävs för att få det hela snyggt.



Som kronan på verket kunde jag inte låta bli att pryda med en liten adventsstjärna på ringfingrarna. Tänk att man kan bli så lycklig av lite nagellack och bling ovanpå!?

Betyg:
Färg: 4/5
Egenskaper: 2/5
Totalt: 6/10


Detta är en het kandidat till årets lack på julafton för mig. Men jag har ju fler jullack att prova framöver. Vi får se vilket som blir favoriten.

Vilket är ditt favoritlack i årets julkollektioner?


//Annika

6 comments:

Nailtastic said...

Helt omöjligt att välja bara en favorit, men på julafton kommer jag nog bära Party Hearty. Om jag inte ska ha det på söndag när jag ska på julbord... Hm, det tål att funderas på.

Kajalpennan said...

Jag gillar flera lack ur Naughty and nice. Peace on earth, men det känns inte speciellt juligt, Mrs Claus och Mistletoe kiss är nog favoriterna.

sparris said...

Hittills har jag nog gillat Orlys Meet me under the mistletoe bäst, men jag har fler oprövade än burna än så länge. =)

Nail Polish Junkie said...

Å jag tycker om detta riktigt mycket:)Fick hem Jolly Holly igår som ska bli spännande att prova. Kan bli favoriten:)

Monica Hansen said...

Jättesnyggt lackat och trevlig blogg:)

Unknown said...

Tack Monica! Vad glad jag blir...

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels