Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Saturday 13 November 2010

Blå lila från Misa

Min absoluta favoritfärg är lila, så jag hade verkligen höga förväntningar på Misa Spinning Out of Control som ser så läckert ut i flaskan. Elektriskt lila skimmer, en intensiv nyans som påminner mycket om ett gammalt favoritlack från IsaDora som heter Reflecting Cassis.


Men på något märkligt sätt så blir lacket mer blått än lila när det väl kommer på nageln. Bilderna här talar sitt tydliga språk.
I solljus kan man skymta den fantastiska lila färg som flaskan avslöjar, men i de flesta lägen ser lacket mer midnattsblått ut. Det påminner starkt om China Glaze Little Drummer Boy som jag testade nyligen.

När den lila nyansen skymtar fram är den fantastisk, en högglansig skarp lila som nästan påminner om minxade naglar. Verkligen snyggt! Men tyvärr så visar lacket bara den sidan ibland. Så jag måste säga att jag blev lite besviken.



Formulan var bra och täckte på två lager. Jag var dock inte helt vän med penseln som är i längsta och smalaste laget för mig.

Betyg:
Färg: 3/5
Egenskaper: 3/5
Totalt: 6/10



Jag känner att det börjar bli dags för ett Wow-lack nästa gång. Den senaste raden testade lack har alla gjort mig lite besviken på olika sätt. Jag hoppas på bättre tur nästa gång.

//Annika

0 comments:

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels