Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Saturday 20 November 2010

Så håller nagellacket längre

Titta på den här bilden! Så himla tråkigt!! Den är tagen knappt två dagar efter att jag lackat med Orly Rockin' Rocket. Trots nogrannt lagt underlack, två lager lack, samt överlack så börjar det chippa efter bara någon dag. Och detta trots dyra kvalitetslack. Det här är anledningen att jag under många år låtit bli att lacka naglarna. Det är ju så tråkigt när man lagt ner tid och energi och så håller det ändå inte.


Men efter många år har jag insett att det spelar ingen roll vilken kvalitet du har på lacken eller hur noga du är. Allt sitter i rengöringen, och för en gångs skull fuskade jag med det häromkvällen. Det här är resultatet.

Tips:
Har du problem med att nagellacket släpper i kanterna? Använd din nagellacksborttagning innan du lägger baslacket.

Jag tar alltid en bomullstuss med lackborttagning och torkar snabbt av naglarna, speciellt längst ut vid kanterna. Därefter torkar jag bort överflödet med ett papper och lägger sedan baslacket. Jag lovar, lacket ser nylagt ut i en vecka med den metoden. Till och med billiga budgetlack sitter perfekt med den här metoden.

Lycka till med lackandet!

//Annika

1 comments:

Syster Elin said...

Bra tips syster! Det ska jag testa nästa gång! :) Kram! /Elin

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels