Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Friday 8 February 2013

Nubar Gem vs A-England Ascalon


Igår när jag skulle välja lack till Skimmerskuggans holofredag granskade jag Nubar Gem och A-England Ascalon. Det slog mig då att dessa lack drar åt samma håll färgmässigt. Acalon har en lila underton som framträder starkt i flaskan, och den påminner om den lilatonade taupefärgen i Nubar Gem.

Som ni ser på bilderna så är dock skillnaden betydligt större när de kommer på nageln. Den lila grunden i Ascalon försvinner nästan helt och lacket blir mer blygrått.


Det jag tyckte var mest fascinerande var hur olika holoeffekten i de båda märkena var. Nubar Gem har relativt stora holografiska glitterpartiklar, A-England Ascalon har ett betydligt mer subtilt framträdande med en svag holoeffekt som enbart träder fram i vissa vinklar med mycket ljus.

Formulan gillar jag bättre på Nubarlacket, trots tre lager mot Ascalons två. Ascalon var lite för rinnig för min smak. Men jag gillar dessa båda lack starkt, så tur för mig att de ändå var så olika, nu får båda stanna i samlingen.

Nubar Gem på långfinger och lillfinger, A-England Ascalon på pekfinger och ringfinger.

English:
A-England Ascalon has a subtle purple tone which is similar to the purple taupe color of Nubar Gem, so I felt that I had to make a comparison.

However, on the nail Ascalon turns into a gun metal grey and the purple tint is nowhere to be found. Lucky for me since both of these beauties now get to stay in my collection.

The formula is more of my taste in the Nubar Gem polish. It needed three coats to cover, compared to two coats of A-England Ascalon. Ascalon is unfortunately a bit too watery in my opinion. 





  Följ min blogg med Bloglovin Följ min blogg med Bloglovin

6 comments:

Andrea / My Liquid Jewels - Nail polish blog said...

Kul, otippad jämförelse! Gem var ju himla fin, hmmm (har redan Ascalon)

Unknown said...

Ascalon tycker jag är snyggast!

Helena / Lacky Corner said...

Ascalon gillar jag bäst.

Ann-Sofie/Colour it said...

Jag tycker båda är fina, men A-England Ascalon är snäppet finare. :-)

Paulina said...

Roligt att se att du har med 2 lack. Som jag har sagt förut så är inte holos min cup of tea men snygga va de :)

Kerstin said...

Fint! Jag gillar nog också A-England bäst.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels