Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Thursday 31 January 2013

T-orsdags Troublemaker



Veckodagstemat rullar vidare och idag har vi torsdag. Bland mina T-lack valde jag ut Troublemaker från finska Lumene. Ett lack som jag sett swatchat flera gånger tidigare och som väntat i Helmer i ca två år. Nu var det dags. Och sällan har jag blivit så besviken på ett lack.

Det är inte ofta det händer. Men ibland har man sådana förväntningar på ett lack och så blir det bara pannkaka. Antingen känns färgen som ett "Mähh..." eller så är det formulan som inte håller måttet. För Troublemaker är det formulan som är problemet.

Har du något lack du blivit förvånat besviken på?



Egenskaper:
Troublemaker är ett guldigt gunmetal-grått lack som är en hybrid mellan glitter och skimmer . Lite för stora partiklar för att kallas skimmer, men ändå lite för smått för att jag skulle säga glitterlack. Normalt brukar liknande färger täcka riktigt bra, men det här var en vattning och trist historia.

På bilderna har jag fyra (!) lager + top coat. Anstränger jag mig kan jag fortfarande skymta lite VNL.

Färgmässigt gillar jag det dock skarpt. I den ganska neutrala färgen finns färgstänk av blått, guld, rosa och grönt. Det skymtar en del på bilderna, men syns ännu bättre i verkligheten. Det måste bli ett tvådelat betyg för detta lack.

Lumene Troublemaker: 1/5 för formulan, 4/5 för färgen.

Veckodagstemat uppfanns på Nagellacksbloggen och Tasty Tips Blog. Spana in deras tordagslack också.

English:
Today it is Thursday and I give you Troblemaker from the finnish brand Lumene. I seldom get disappointed in polishes, but today I do.

The formula is a sad story. I used four(!) coats plus top coat on these pictures and I can still spot some VNL. However, I really like the color, a soft golden gun metal grey, with hints of blue, gold, pink and green sparkles. So the grade for this one is split: 1 point for the formula, but 4 points for the color.

Is there any polish that you have been really disappointed in?

 

3 comments:

Ann-Sofie/Colour it said...

Ett helt ok lack tycker jag. :-)

Paulina said...

Fyra lager??! Galet! Synd för att färgen är ju snygg. Har en ögonskugga från Urban Decay som heter så och den är i samma färg :)

Andrea / My Liquid Jewels - Nail polish blog said...

Ja jag instämmer helt i formulan på detta! Synd för det är himla fint! Men testa det på svrt eller mörkgrått typ, funkar OK!

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels