Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Monday 28 January 2013

M-Måndag: Mossy Britches


Här kommer ett m-åndagslack, nämligen Mossy Britches från Nina Ultra Pro.

Den här veckan är jag med i en challenge med veckodagstema som Andrea, och Paulina, har startat. Varje dag denna vecka ska jag posta ett inlägg om ett lack som börjar på samma bokstav som den dagen.

En riktigt rolig utmaning tycker jag som gjort att jag idag fått rota runt en hel del i min samling, hittat godbitar jag nästan glömt och dessutom konstatera att "Ja, jag behöver fler lack." Det är inte varje dag jag får övertyga mig om det.

Men i min Helmer hittade jag Mossy Britches, ett riktigt måndagslack. Lite lagom trist, lite axelryckning, men ändå helt okej. Ungefär som en måndag alltså.


Detta lack är oliv-guld-grönt med lite skimmer i sig. Inte min favoritfärg. Jag tycker det påminner lite om China Glaze Peace on Earth, som jag bytt bort tidigare. Detta var dock sämre i formulan, det blev ganska rejäla penseldrag som var svåra att få bort. Därför får Mossy B(r)itches en svag tvåa.

Nina Ultra Pro Mossy Britches: 2

English:
This is Mossy Britches from Nina Ultra Pro. Not really my cup of thea. The fomula wasn´t much to be happy about due to streakiness, and I don´t like the golden-olive-green colour.

The reason I show this one is because I'm participating in a challenge this week and I'm to post one polish each day with a name that starts with the same letters as the day of the week. So this is Mossy Brithches for monday.

3 comments:

Andrea / My Liquid Jewels - Nail polish blog said...

Gud vad roligt det är att du och Paulina hänger på mitt tema! :D
Jag tyckte faktiskt det här lacket var snyggt! Gillar såna här toner mer än du kanske ;)

Helena / Lacky Corner said...

Helt ok lack, men kanske inget som jag direkt jublar över.

Pamsan said...

Jag tycker det är fint men så är jag svag för olivtoner. Kanske inte så att jag ramlar av stolen men fint. :)

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels