Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Tuesday 5 July 2011

Överraskningen IsaDora Pure Coral

Jag har aldrig varit mycket för cremelack. De ser ju ganska trista ut i flaskan, lite intetsägande på något sätt. Vilken himla tur då att man har en syster som älskar rött. Denna goding hittade jag i hennes samling häromdagen, och tur var ju det.

 
IsaDora Pure Coral har en härligt korallröd färg. Är nästan som ett helrött cremelack, men drar aningen mot korall och orange, på ett diskret sätt. Om nu rött kan vara diskret... 

Applicering
Formulan var också riktigt bra, krämig och härlig, lite som att applicera ovispad grädde på naglarna. Den täcker nästan på ett flödigt lager, men på bilderna har jag två för att vara på säkra sidan. Borsten är IsaDoras breda. Själv tycker jag den är riktigt smidig att använda, men jag vet att åsikterna går isär om detta. Enda problemet är att min lillfingernagel är smalare än borsten, vilket gör det hela lite trixigt.

 


Betyg 
Färg: 4/5, Ren glädje i en liten flaska.
Formula: 4/5, Skön att måla med helt enkelt.

Jag tror bestämt att jag måste ändra åsikt om krämlack. Det blir definitivt fler framöver.


English
I never thought I was going to say this; But I really like this creme polish. Cremes have never been my thing, but I was lucky to find this in my sisters collection. And I'm glad I did.

IsaDora Pure Coral is a beautiful red creme polish, with a slight touch of coral and orange. A little piece of happiness in a glass bottle. The formula is quite good, it applies well on the nail and covers in two coats. The IsaDora wide brush is a bit tricky to use though. It works well for me, excpept on my pinky which is smaller than the brush. But I like it anyway.

I think I have to rethink when it comes to creme polishes...

//Annika

6 comments:

Nailtastic said...

Vilken vacker sommarfärg! Själv älskar jag krämisar! :-)

Cactus said...

Snygg klassisk röd!
Så är det med penslar för mig med många gånger, de är bredare än naglarna :p

Pamsan said...

I början var jag inte heller imponerad av krämlack men det har verkligen ändrat sig. Nu älskar jag nog alla finishes som finns så länge det är nagellack. :)

Chaosophia said...

Cremelack är det enda jag aldrig lyckas ledsna på i slutändan, även om de kanske inte är de roligaste att bära på naglarna alla gånger. Älskar dem!

Och vilka fina bilder du hade idag!

Unknown said...

Pamsan: ja, jag håller helt med. Alla nagellack är roliga nagellack, det har jag också kommit fram till nu. :-)

Chaosophia: Tack! Jag lekte loss med en annan kamera än den jag brukar använda. Lyckades få med min badande pappa i bakgrunden på något kort också, men konstigt nog ville han inte vara med på bloggen... :-)

Anonymous said...

Korallrött är så himla snyggt på sommaren! Och allra snyggast är det om det är cremelack!...

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels