Contact

nailsbynoir@gmail.com


Annika

Välkommen!
Jag är en norrländsk lackionista som älskar vackra naglar och livar upp tillvaron med sprakande färger. Vardagen tillbringar jag som utvecklingsingenjör för biobränslen.
Kul att du hittat hit!
Follow Nails by Noir
Powered by Blogger.
Saturday 25 December 2010

Julgrönt glitter

Igår var det som bekant julafton, en av årets bästa dagar enligt mig. Jag tycker alltid att det är roligt att träffa familjen, äta god mat och byta julklappar och ha allmänt mysigt ihop.

Dagen till ära festade jag till det med ett glitterlack, vilket inte hör till vanligheten för mig. Årets jullack blev Mistletoe Kisses från China Glazes julkollektion. Och jag gillade det faktisk mer än vad jag hade väntat mig.


Det här är fjärde lacket jag testar ur årets julkollektion och i de tidigare fallen har jag inte alls gillat formulan, som varit tunn och flödat över på naglarna. Men formulan för Mistletoe Kisses var faktiskt bättre, mer följsam och mindre rinnig. Kanske är det glittret som gör att det håller ihop bättre? Det täckte på två lager, där jag målade det andra ganska tjockt för att slippa ett tredje.



Lacket har en grön bas och är fullproppat med silvrigt och grönt glitter. Naglarna såg ut som juliga discokulor och glittrade så snyggt. Det här, tillsammans med Mommy Kissing Santa, är mina favoriter ur China Glazes julkollektion.

Betyg:
Färg: 4/5
Egenskaper: 3/5
Totalt 7/10

Jag har varit lite skeptisk till glitternagellack tidigare, men jag får nog erkänna mig besegrad. Det glittrade ju så härligt att jag inte kunde sluta titta på naglarna.

//Annika


Français:

Hier, c'était Noël. Pour marquer l'occasion, j'avais un vernis brillant, ce qui n'est pas commun pour moi. Le vernis de Noël est Mistletoe Kisses de China Glaze. Et je l'ai aimé en fait plus que ce que j'avais prévu.

Il s'agit du quatrième vernis de la collection que j'ai essayé cetta année à Noël. Dans les cas précédents, je n'ai pas aimé la formule, qui était liquide et coulait sur les ongles. Mais la formule de Mistletoe Kisses est effectivement mieux, moins liquide.

Le vernis a une base verte et contient des paillettes vertes et argentées. Ce vernis, ainsi que Mommy Kissing Santa, sont mes préférés de la collection de China Glaze Collection Noël. J'ai été un peu sceptique au sujet des vernis à ongles paillettes, mais je dois avouer ma défaite. Il brillait tellement merveilleusement.

Je donne Mistletoe Kisses quatre points pour la couleur et trois points pour les caractéristiques.

2 comments:

Nailtastic said...

Åh, det här är på väg hem till mig i detta nu! Älskade ju Mrs Claus så jag var tvungen att ha det gröna också.

Nail Polish Junkie said...

Superfint:)Själv bar jag Ruby Pumps på jul.

Not swedish?

See the english summary below each post.

Top 5 senaste veckan

Labels